Hoe boek ik verkopen via Paypal in en wat met Paypal transactiekosten?

Stap 1: Maak een Paypal rekening aan in Cashaca

Indien u uw klanten laat betalen via Paypal kan u best via het menu Instellingen > Rekening instellingen een Paypal rekening aanmaken. Op dit scherm vult u als de naam van de rekening “Paypal” in en klikt dan op “Toevoegen”

Stap 2: Boek de ontvangst van uw klanten op de Paypal rekening

Wanneer uw klanten hun aankoop betalen duidt u aan dat u de betaling van de aankoop op de Paypal rekening ontvangt (en dus niet op bijvoorbeeld uw bankrekening)

Stap 3: Boek betalingen van Paypal transactiekosten op Paypal rekening

Per transactie zal Paypal een klein deel van het ontvangen bedrag als een kost afhouden. Elke maand maakt Paypal een overzichtsdocument van al deze transactiekosten. Dit document kan u in Paypal via het menu Rapporten > Financiële overzichten > Financieel maandoverzicht terugvinden.

In dit document toont de regel “kosten” het totaal van de transactiekosten die Paypal die maand heeft afgehouden. Deze kosten boek je in Cashaca in als een aankoop bij Paypal. Daarna geef je aan dat je deze aankoopt betaald hebt vanaf jouw Paypal rekening.

Stap 4: Boek transfers tussen Paypal en bankrekening

Wanneer je geld door Paypal laat overschrijven naar jouw bankrekening geeft je dit in Cashaca in via het menu Betalingen > Transfer tussen rekeningen